O XXII Salón Internacional do Cómic de A Coruña inaugurase o luns, no Kiosco Alfonso, as sete de tarde

VIÑETAS DESDE O ATLÁNTICO ACHÉGANOS UN PLANTEL DE CREADORES QUE OPTARON POR VÍAS ALTERNATIVAS, ÚNICAS, DENTRO DA LINGUAXE COMÚN DO CÓMIC

A poeta Yolanda Castaño exporá no XXII Salón a súa obra “O puño e a letra” onde 40 debuxantes e ilustradores galegos converten en imaxes ou viñetas outros tantos poemas de autora nun novidoso diálogo entre xéneros ao que xa se coñece como Comic Poetry

A creadora británica Isabel Greenberg achegará a súa primeira saga e as súas fábulas feministas, con exposición dos orixinais das súas novelas gráficas máis importantes, “The encyclopedia  of Early Earth” e “The one hundred nights of Hero”

Os “tintinólogos” están de sorte: o sabichón mozo belga convídalles a vivir mil aventuras sen ter que dar un paso fóra da Sala de Exposicións do Pazo de María Pita

O cartel deste ano leva a rúbrica dunha das participantes de Viñetas 2018, Belén Ortega, a debuxante de “Pájaro Indiano” e do éxito literario “Millenium” para o mercado francés

A Coruña, 2 de agosto de 2019.- O luns abrirá as súas portas o XXII Salón Internacional do Cómic Viñetas desde o Atlántico. Nesta edición, e tal e como explica o seu director, Miguelanxo Prado, “os convidados achégannos a un taboleiro conformado por pezas moi diversas, absolutamente autónomas; universos creativos realmente afastados que só teñen en común as ferramentas e a fórmula do relato, esas secuencias de continuidade de imaxes e palabras, xa sexan en texto ou en voz”. Esa riqueza multifacética no xénero é precisamente o que mellor resume a actualidade do mundo da banda deseñada do que Viñetas 2019 fai una boa escolma. “Nada ten que ver a adaptación que fai David Sala da novela El jugador de Ajedrez, de Stefan Zweig, coas fantasías macabras de Tony Sandoval, ou coa obra de Isabel Greenberg, unha proposta social de corte feminista que sen dúbida camufla moitas tinguiduras autobiográficas. Da mesma maneira se afastan anos luz, cada un dos anteriores, do Homónimos de Antonio Navarro, ficción e xogo autobiográfico moi lonxe da súa traxectoria anterior no ámbito da animación”, explica Prado.Rexistros, xénero e fórmulas absolutamente variadas e ao tempo todas banda deseñada ou novela gráfica por dereito propio.

Viñetas desde o Atlántico  tomará un ano mais o centro da Coruña, nesta ocasión entre os días 5 e 11 de agosto. O cartel anunciador do XXII Salón Internacional é obra dunha das autoras máis prestixiosas do panorama nacional, a granadina Belén Ortega, convidada no Viñetas 2018.A Torre de Hércules é, coma sempre, a indiscutible protagonista da imaxe de Viñetas 2019 (a única condición que lle poñen os organizadores do certame aos ilustradores encargados de facer o cartel), nunha proposta colorista co estilo indiscutible de Ortega, que nesta ocasión tamén bota man do exército de menhires para a súa composición.

O XXII Salón Internacional do Cómic Viñetas desde o Atlántico, impulsado pola Concellería de Cultura contará entre os seus convidados coa creadora británica Isabel Greenberg, quen sorprendeu ao mundo editorial tanto coa súa primeira novela gráfica, a saga The Encyclopedia of Early Earth, coma coa súa fábula feminista The one hundred nights of Hero.

O festival coruñés tamén mostrará a obra do autor mexicano afincado en Europa Tony Sandoval, a quen lle chegou o éxito coa súa personaxe Blacky, un gato con inquedanzas románticas e mesmo morriñento. Porén, sería tras saír do prelo El cadáver y el sofá (2007) cando Sandoval acadaría sona; unha obra á que seguiron Epidemia de melancolía (2011) e La serpiente de agua (2014), inspirada en Edgar Allan Poe.

Desde Francia vén a Viñetas David Sala, un creador que estudou na prestixiosa escola Emile Cohl e que confesa influencias tan diverxentes coma Alberto Breccia ou Stanley Kubric. Ao longo da súa carreira traballou cos máis importantes guionistas, coma Jorge Zentner (Replay e a serie Nicolás Eymerich, inquisidor). Sala triunfou no ámbito europeo da banda deseñada coa súa adaptación de El jugador de Ajedrez, a novela de Stefan Zweig.

O público que asista ao Salón coruñés poderá gozar ademais da obra do portugués Jorge Coelho, o debuxante da extravagante serie policíaca John Flood, con guión de Justin Jordan. Tamén é o creador de Polarity, Sleepy Hollow e Forgetless. Debuxante de Marvel, é un dos responsables, xunto con Brian Wood, da serie Robocop: Citizens Arrest (Boom! Studios).

O madrileño Antonio Navarro e mais o catalán Albert Monteys completan o elenco de convidados nacionais a Viñetas 2019. Monteys  foi unha firma indispensable da revista El Jueves. Autor da serie Tato, ou de Para ti, que eres joven con Manel Fontdevila, traballou posteriormente noutros proxectos, como a serie dixital ¡Universo! coa que gañou o Premio Zona Cómic e o Premio Cómic Barcelona á mellor obra de autor nacional publicada no 2018. Pola súa parte, Antonio Navarro publicou as súas primeiras obras profesionais na revista Rambla. En 1987 comeza a publicar Simone nas páxinas de Cairo, galardoada un ano despois co Premio Diario de Avisos ao mellor debuxante realista. Nos 90 irrompeu no mercado francés con Les mondes de Luz. As súas obras máis maduras chegaron ao pouco: El tiempo arrebatado e Homónimos. Xa coma animador, Navarro traballou para as principais compañías, dende Hanna-Barbera a Disney, e dirixiu a longametraxe Los tres reyes magos, con Díaz Canales supervisando o layout.

A poeta compostelá Yolanda Castaño trae a Viñetas os seus poemas ilustrados pola man de boa parte dos máis célebres debuxantes galegos: Norberto Fernández, Alberto Taracido, Cristian F. Caruncho, Jano, Fran Jaraba, Xulia Pisón, Paula Esteban, Fran Bueno, Xulia Vicente, David Rubín, Miguel Robledo, Manel Cráneo, María Ferreiro, Alicia Jaraba Abellán, Víctor Rivas, Kike J. Díaz, Xosé Tomás, Anxo Cuba, Los Bravú (Dea Gómez & Diego Omil), Yupiyeyo / María Álvarez Hortas, David Pintor, Kiko da Silva, Miguelanxo Prado, Roberta Vázquez, Xan López Domínguez, Siro, Xaquín Marín, Rubén Mariño, Pepe Carreiro, Santy Gutiérrez, Martín Romero, Ramón Trigo, Brais Rodríguez, Miguel Cuba, Cynthia Alonso, Abraldes, Miguel Porto, Dani Xove, Tokio e Fernando Iglesias Kohell.

Outro dos nomes propios desta edición do Salón Internacional do Cómic é o debuxante e guionista ferrolá Abel Alves, autor da novela gráfica Sangre y sol editada en Uruguai e gañadora do Fondo Concursable para a Cultura de Uruguai 2014. No 2016 sae do prelo a novela gráfica Aram o Armenio, dedicada ao xenocidio armenio de 1915. O pasado ano publica Segunda Venida e, coa colaboración do Concello da Coruña, lanza ao mercado A tumba de Breogán, unha ficción histórica con personaxes como Eduardo Pondal, Emilia Pardo Bazán ou Murguía. Na actualidade prepara varios proxectos para o mercado español e extranxeiro.

“Tintinólogos” de sorte

A personaxe belga por excelencia, Tintín, xunto con toda a súa tropa, serán os protagonistas da mostra que Viñetas desde o Atlántico instalará na Sala de Exposicións do Pazo Municipal de María Pita. Ao cabo, un dos coleccionistas máis importante de España é galego, Pedro Rey, e del é unha das propostas sen dúbida mais atractivas de Viñetas 2019, a mostra “¡Mil rayos! /Tesoros de un tintinófilo”.

Personaxes e, por primeira vez unha das mostras, tomarán as rúas da cidade

Por primeira vez, as rúas do centro da Coruña non só van estar tomadas polo exército de figuras comiqueiras habituais de Viñetas, senón que acollerán á propia arte do cómic. Dan man de Acción Cultural Española (AC/E) xa está na cidade desde o pasado mércores ¿Pintas o Dibujas?, unha exposición que convida aos transeúntes a camiñar entre viñetas pola Dársena (ao redor da sede da Autoridade Portuaria). Comisariada por Jorge Díez, a mostra fai unha aproximación á arte da banda deseñada da man de diversos autores españois (Ana  Galváñ, Antonio Altarriba e Keko, Fermín Solís, Laura Pérez Vernetti, María Hesse, Mauro Entrialgo, Max, Pablo Auladell, Santiago García e Javier Olivares) que, cunha linguaxe propia, abordan nos seus traballos a arte clásica e contemporánea a través, entre outros, de artistas como El Bosco, Velázquez, Buñuel, Frida Kahlo, Duchamp ou Picasso.

A Salvador de Madariaga exporá o último premio Castelao da Deputación coruñesa

Tal e como xa é costume, a Sala Salvador de Madariaga acollerá a exposición dos orixinais da obra galardoada no 2018 co XIII Premio Castelao de Banda Deseñada, editado pola Deputación da Coruña: Canción para afundir flores no mar, de Oliver Añón Lema.

Pola súa parte, a Torre de Hércules servirá de excepcional lenzo no que colgar a colección de carteis das 21 edicións previas do Salón Internacional do Cómic da Coruña.

Ademais das exposicións e os encontros cos autores convidados, a oferta do Festival inclúe obradoiros e presentacións editoriais na carpa instalada nos Xardíns de Méndez Núñez, así como a tradicional Feira da Historieta. Aínda que Viñetas 2019 permanecerá aberto só entre o 5 e mais o 11 de agosto, as exposicións de orixinais continuarán abertas ao público ata o 8 de setembro.